Tuesday, May 19, 2009

UMNO perlu lakukan reformasi dan perubahan gaya kepimpinan







KUALA PENYU : Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) perlu melakukan reformasi dan perubahan gaya kepimpinan serta perkhidmatan agar dapat terus diterima rakyat.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia,Datuk Seri Panglima Haji Lajim Haji Ukin berkata, tanpa ada reformasi dan perubahan, UMNO akan kurang mendapat perhatian daripada orang melayu dan bukan melayu.

“Perjuangan kita dalam parti UMNO merupakan satu wadah bagi memartabatkan kedaulatan bangsa melayu dan rakyat di Negara kita.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Persidangan (Berkelompok) Tahunan Cawangan-cawangan UMNO DUN Kuala Penyu di Dewan Dato shah Bandar making di sini baru – baru ini.

“Saya menyeru kepada seluruh ahli umno agar mengelakkan daripada berpecah belah,berebut jawatan sesama sendiri kerana semua ini boleh melemahkan umno sendiri,” kata lajim yang juga Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Malaysia.

Lajim berkata,ahli umno juga perlu memastikan UMNO dan Barisan Nasional (BN) terus kukuh dan kuat sepanjang masa terutama apabila menghadapi pilihanraya umum akan datang.

Tambahnya lagi,para pemimpin dan ketua – ketua cawangan perlu “Turun Padang” bagi melihat sendiri keperluan ahli –ahli di semua peringkat akar umbi.

“selain itu juga,ahli diperingkat cawangan juga perlu di ambil perhatian agar mereka dapat mengetahui dasar perjuangan parti yang kini telah mencapai usia 63tahun,” katanya.

Hadir sama pada majlis itu,Pengerusi Tetap UMNO Bahagian Beaufort,OKK Hj Awang Anak Mohd Yusof,Timbalan Ketua Bahagian UMNO Beaufort,Isnin Aliasneh, Naib Ketua Bahagian,Datuk Kimjus Duim, Ketua Pemuda Beaufort,Ishak Ibrahim dan Ketua Puteri UMNO Beaufort,Saridah Datuk Seri Panglima Mohd Dun. Oleh: ERDIE AB WAHID

No comments:

Post a Comment